dimecres, 31 de desembre del 2008

La banya


Des de fa molts anys, bé jo des de que m'enrecordi, a Castellvell es celebra el dia de la banya i encara que jo ara em consideri un ex-patriat i realment sempre m'he considerat del poble però estudiant a Reus i després a BCN i ara a Liverpool tampoc es que estigui molt integrat a les tradicions encara que s'intenti. M'ha fet il·lusió apropar-me a la festa. Com ha canviat la cosa quan érem adolescents ens fotiem a la porta del poble a no deixar passar a ningú per molt borde que es fiquès i allà que forçàvem les situacions. Les coses canvien i ara la gent tampoc està per a molts romanços i sobretot hi ha moltísima més gent i parar a la gent pot colapsar el transit perfectament, de moment aquest any s'han ficat uns quants nens, de 12-13 anyets, crec que son massa petits per tenir mala baba i deixen passar a la més mínima. Però tampoc cal recollir tants calés pq ara l'ajuntament financia la festa pq no es perdi. En definitiva que sàpigueu que si us apropeu a Castellvell cada any el 28 de desembre us tocarà pagar "la banya".